Grillkväll i vårsolen

Igår gjorde jag allt jag kunde för att sluta tidigt, började när vi öppnade, jobbade in lunchen och använde två timmars komptid. Allt som allt kunde jag sluta 12.45. Direkt åkte jag till OK, tankade bilen full, tryckte i mig en chilikorv och åkte sedan iväg. Destination Lundbackevägen, Lilla Edet.

Framme 16.35. Fortfarande skön kvällssol. Pappa målade altanräcket när jag kom. När han var klar började vi kvällen med att knäppa varsin öl. Därefter tog vi tag i en av de få måstena med denna helg, nämligen hjulbytet på min bil. Sommardäcken skulle på. Jag hade lagt kvar dem i garaget hos honom sedan bytet förra året. Medan han bytte däck passade jag på att göra lite fint inuti bilen. Den har inte fått någon grovstädning tidigare, så jag tyckte det var dags. Visst, frågan är om man ska kalla detta grovstädning, men jag dammsög åtminstone ur hela bilen, och putsade alla ytor. Räcker gott och väl som årets vårstädning i alla fall.

Senare blev det grill och musik. Jag hade bränt med mig två skivor med högt uppskattat material. Främst lite äldre låtar från band som Pink Floyd och Lynyrd Skynyrd, men även lite Coldplay och Eddie Vedders senaste verk. Det grillades fläskkarré och paprika och till det åt vi ugnspotatis och en sås av bland annat gräddfil och sambal oelek. Riktigt gott!

Som ni såg somnade jag inte direkt tidigt i förrgår kväll, och eftersom jag blev tvungen att gå upp 05.10 satte det sina spår. Med några öl i kroppen och fyra timmars bilkörning plus allt annat, somnade jag 21.20. Sov som en stock till nu
07.10 när klockan ringde. Idag bär det av till Tjärn, där vi har vår sommarstuga. Målet med trippen dit är att locka upp gammelgäddan från djupen, eller åtminstone hans brorson. Fiske är alltid roligt om det händer lite.



Kommentarer
Postat av: Björn

Låter som en underbar helg, stämningsfulla bilder.



Själv blev det ingen fisk igår, är svårt att flugfiska i blåst kan jag lova :D skitfiske på dig, hoppas du drar en fet gädda.

2009-04-26 @ 10:15:52
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0