Filmrecension:Tropic Thunder



Titel:
Tropic Thunder
Genre: Action/Äventyr/Komedi/Krig
Skådespelare: Ben Stiller, Jack Black, Matthew McConaughey, Nick Nolte, Robert Downey Jr., Tom Cruise m.fl.
Releaseår: 2008
Speltid: 1h 47min
Källa: http://www.imdb.com/title/tt0942385/

Jag kommer fatta mig kort, mer är inte Tropic Thunder värd. Detta var en av de i särklass sämsta filmer jag någonsin sett. Jag gillar Nick Nolte, jag gillar Jack Black, jag gillar oftast McConaughey och jag kan gilla Ben Stiller. Men för i helvete?! Den enda som var någorlunda rolig. Notera ordet någorlunda, det var Tom Cruise. Har han någonsin varit rolig förut liksom? En avdankad actionskådis mitt i en bunt comedians, och han får mina enda fniss.

Filmen är full av konstiga scener, med ännu konstigare repliker. Inte ens när man funderar finner man någon poäng i många av inslagen. Det som kanske förvånar mig mest av allt, är betyget filmen har på IMDB.com - 7,3 av 10 möjliga - va? Jag rekommenderar er att aldrig hyra/köpa/ladda ned denna film, trots dess stjärnspäckade cover. Två knappa timmar skräp är vad det är.

Betyg: 0/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0