Fiskesemester i bilder!

Tiden blir lite knapp, att sammanfatta hela fiskesemestern i ett stort flashigt inlägg, så jag gör som så att jag låter bilderna tala istället. Bilderna kommer i kronologisk ordning med de tidigaste först. Vill ni veta några mer specifika
detaljer får ni gärna kommentera.

Dag 1 - Kort fiskestund vid en sjö nära kusinträffen. Senare fiske i en gammal favoritsjö.


Kortvisit vid en fin skogssjö under kusinträffens dag två. 15 min fiske resulterade i en liten abborre. Det var proppat med kantareller vid sjön.


Fiske vid en gammal favoritsjö, långt upp i skogen. För första gången någonsin har vi tillgång till båt i sjön. Även om båten var ett liten var det ju bättre än inget.


Pappa med en gädda på 2,5kg~

Dag 2 - Fiske i egna sjön på dagen, den större grannsjön på kvällen.


Jag med abborre på 800g, nytt personbästa!


Lustigt bete, lysande mask.


Abborrmacka


Jag, under kvällens fiske. Abborre på 850g. Åter nytt personbästa!

Dag 3 - Vår egen sjö på morgonen, sedan Lelången med kusin Stefan


Pappa med abborre på 850g. Personbästa för honom!


Jag med fin randig riddare på 600g.


Besök hos pappas kusin Stefan. Fint hus han själv ritat och byggt, eller hur?


Skaplig tomt


Vi skulle ut i hans båt och fiska, på sjön Lelången. Där tas det ofta välväxta abborrar och gäddor.


Färdkost och utrustning


Stefan med abborre på 1,0kg. Nytt personbästa för honom.


Jag med trollinggädda på kanske 2kg.

Dag 4 - Kävlinge/Löddeköpinge i Skåne (välkänt storfiskvatten)


Pappa vid första anhalten utanför Kävlinge, Skåne.


Havsmynningen


Ån löper in mot Löddeköpinge från havet


Grann abborre på kanske 3hg. Märkligt orange färg på fenorna.


Kvällens sista anhalt, detta nära Kävlinge centrum.


Spöt med bottenmete ute. Dåligt med napp...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hejdu! Riktigt längesen man såg till dig nu. Allt är bra här, själv?



Woow, vad mycket firrar. Och så stora, något avis eftersom dom jag får upp alltid är så små så man lika gärna kan kasta i dom igen:)

2009-08-06 @ 23:08:37
URL: http://josefinegustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0