Internetshoppingens mörka baksidor

1. Att man inte får se/testa varan innan man köper den
2. Att det är betydligt mer omständigt att fråga någon ur personalen om varan
3. Att det ofta tas ut helt hutlösa fraktkostnader
 
Jag har påverkats av egentligen alla punkter ovan mer eller mindre på sistone. Det som är tyngst av allt är jag precis fick hem en 230v-adapter till min externa hårddisk, WD Elements. Originaladaptern slutade bara fungera helt plötsligt, precis som för många andra som äger likadana hårddiskar.

Det jag missade var att det finns både en Elements v1.0 och v2.0. Smart som jag är drog jag upp Google och bildsökte på "WD Elements 2.0", fick upp följande bild:


Ah, det är min! Sedan tänkte jag "jag fick min i julas, och har sett likadana hårddiskar länge, vilket gör att det lutar åt att min är en av nyare version. Min måste vara en v2.0". Så beställde jag.

Nu får jag hem adaptern, och ser att den ser ut ungefär som en mobilladdare. Min ingång för ström såg mer ut som en S-Video. Så jävla besviken. Hur svårt kan det vara att googla lite djupare? Jag menar, fler personer måste ju ha försökt skilja v1 och v2 åt förut.

Nu blir det alltså retur. Skulle inte förvåna mig om det innebär returavgifter också.

Har ni gjort någon riktig miss vid handel via internet? Dela med er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0