Skjulstatripp by foot

Igår tog jag mig ut i Vilsta industriområde på en liten löptur, det behövdes. Känns att jag tappat en hel del på den slacker-period jag försatt mig i, om man tittar bakåt 8-10 dagar. Inte ett träningspass. Det beror nog mycket på att man prioriterat ned det bland flyttstök och fiske. Ute var jag iallafall och sprang bland alla möjliga företags lokaler. Sjukt hur mycket företag det ändå finns som går runt. Lasses Sten & Granit liksom.

Jag hade packat med mig mitt teleskopspö, en liten rulle och ett drag, ett av de nya. Jag tänkte springa till Skjulsta där det är väldigt naturskönt beläget vid ån. Att slå två flugor i samma smäll, ut och röra lite på sig och dra ett par kast, kändes som en fin idé. Tyvärr var klockan mycket när jag kom ner till ån, hela 22.00, så det var redan lite väl sent kanske ur fiskesynpunkt, så det blev inga hugg. Jag gav upp efter 15-20min, mer ville jag inte lägga på fisket heller, då Sandra väntade hemma. Hem löpte jag igen, dock fel väg, så det blev en repa på 600m extra. Den kändes inte helt bra, då jag helst av allt bara ville vara hemma. Klockan var mycket, jag var för kallt klädd, och jag började bli trött i skallen. Mys i soffan och lite kvällsfika kändes som en bättre plan än att strutta runt i fel del av Vilsta industriområde 22.30 en tisdagkväll. Det var precis så kvällen avslutades till slut, efter en kall dusch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0