Hur har helgen varit? - Täppt i däsan addars bra!

Riktigt trevlig helg har det varit! Lördagen inleddes med gäddfiske ute i Bälgviken, där Sandras föräldrar har båten ligger. Nu har ju motorn blivit fixad också, så nu knatar den på som aldrig förr. Eftersom sjön är stor innebär det nya ytor att fiska av. Med mig på turen hade jag Robin, som inte fiskat i Bälgviks-/Näshultasjön förut.

Tyvärr hade vi ingen större fiskelycka. Det började med att vi hade stora problem med motorn. Den ville inte starta! Vi fyllde den med bensin och gjorde enligt konstens alla regler, men den gav inga tecken på liv. Efter kanske en kvarts försökande och en hel del chokande fick vi igång den. Men efter 30-40 meter dog den! Vi fick igång den, åkte 30-40 meter, och så dog den. Så höll den på, oavsett hur mycket vi varvade för att få den att bli varm. Den dog ändå efter ungefär samma sträcka. Jag fick spatt, och ringde efter goda råd, till Janne, min plastfarsa. Det var han som servat motorn, så han hade nog något tips. Det visade sig att vi inte hade haft på bensinkranen efter att vi fått igång motorn. Choken och bensinkranen sitter nämligen i samma "spak", så vi hade missuppfattat vad som var chokefunktion och bensintillförsel. Haha! Nu när vi hade på den, gick motorn som en klocka.

Fyra timmar senare, med väldigt kalla fingrar och tår, gav vi upp. Det enda hugg vi hade under hela turen, var ett från en liten gäddparvel på kanske 1,2kg. Den släppte dessutom innan vi hann ta i den. Lika bra det.

Resten av lördagen innebar födelsedagsfirande, då Sandras pappa Ture fyllde år. Hennes mamma Lena fyller nu på torsdag, så de bestämde sig för att fira ihop. God mat och dryck förtärdes tillsammans med släktingar från bådas håll. En mycket trevlig lördag avslutades i TV-soffan, innan jag och Sandra gick till kojs i gästrummet.

Söndagen var planerad som en Johan&Sandra-dag, så det blev mycket mys i soffan, bra TV-program och gott att äta. Hade jag varit fräschare hade jag gärna tagit en löprunda eller ett pass på gymmet, men det passade sig inte denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0