Mycket speciell vecka

Veckan som gått har varit mycket speciell. Jag har jobbat över väldigt mycket, för att förbereda inför den utbildning jag kommer att hålla i från och med idag och veckan ut. Eftersom det är min sista vecka på Transcom behöver jag dock ta hjälp av några kollegor i gruppen, som får kliva in och utbilda istället för mig, medan jag säger hejdå till Transcom och alla vänner.

I lördags åkte jag och Sandra in till hennes farmors lägenhet, i ett av Eskilstunas äldregruppboenden. Hon hade sedan någon dag tillbaka visat tecken på kraftiga försämringar, och var nu sängliggandes. Sandra ville gärna åka upp och sitta med släkten ett tag, så efter lunchtid åkte vi upp och anslöt oss till den skara anhöriga som redan befann sig hos Ellen. Inte mer än kanske fem minuter efter att vi satt oss i soffan i den lilla enrummaren, slutade hon andas, och somnade in. Jag beklagar sorgen för Sandra, och alla andra som var där i lördags.

Igår blev det näst intill en heldag på Tuna Park. Jag och Sandra hade en del saker vi behövde inhandla, så vi kom till slut ut med ett 15-tal kassar. Så kan det vara ibland! Jag fyndade en del kläder, men även dessa som jag fått rekommendation om av bland annat mamma:



Nu inleder jag min sista vecka på Transcom med att börja 07.00. Antagligen kommer jag behöva jobba lite övertid den här veckan också, även efter idag. Lite beroende på hur utbildningen går.

Vi hörs nog av i veckan, även om jag vet med mig redan nu att jag kommer sitta mindre vid datorn än vanligt på grund av späckat schema.

Ni som inte ännu kollat in det nya forum jag och Elf startade förra veckan, med fokus på folk som bor eller rör sig i KAK-regionen (Kungsör, Arboga & Köping) gör det! Nu börjar det bli bra! http://KAK-Forum.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0