Kusinträff

Som jag berättade åkte jag och pappa på först en kusinträff, sedan en fiskeresa ihop. Jag börjar med att berätta om kusinträffen. Jag kommer bara lägga ut ett fåtal av de foton jag tog, men det är för att mina släktingar skall få se allas bilder samtidigt, när David samlat ihop dem.

Kusinträffen innebär att alla kusiner, och deras familjer träffas. Inga mor och farföräldrar alltså, utan bara människor från samma generation, och så dem under. Platsen för kusinträffen var en gård i Värmlands djupa skogar, ägd av Magnus. Han och Lollo hade tillsammans fixat allt, och givmilt nog bjöd de på all mat och dryck under helgen också. Det var jätteroligt att träffa alla, många av släktingarna där hade jag aldrig träffat tidigare. Vissa hade jag träffat, men utan att jag minns det, då jag var mycket yngre sist.

Första kvällen, när vi kom, hade kusinträffen egentligen inte börjat, men vi hade trevligt ändå. Även Magnus danska grannar kom över och umgicks. Grillmat och gott att dricka satte stämningen, och vi sov över i en liten stuga på Magnus tomt.

Dagen efter, själva kusinträffsdagen, var lördag 18 juli. Fler kusiner kom från olika delar av landet, och vi blev allt som allt närmare 30 personer tror jag. Mycket trevlig tillställning, tack Magnus och Lollo, och alla andra inblandade!



Magnus och hans danska granne, som jag tyvärr inte minns namnet på



David, Vicky och halva Johanna



Sist och minst, lilla kusin Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0