De köp man ångrar mest..

Ibland gör man konstiga saker. Tar konstiga beslut, och gör saker man garanterat kommer ångra efteråt. Ekonomiskt sett kan det vara grymt jobbigt om man inte tänker innan man handlar. Jag tänkte dela med mig av ett sådant snedsteg från min egen sida, ett misstag som jag begick 2007.

Har ni någon gång fått hem besökare från förlaget Bertmarks? De knackar sig runt, främst bland ungdomar, och försöker sälja in uppslagsverk och informationsböcker. Vi fick besök av två otroligt trevliga och entusiastiska herrar som inte ville annat än att man skulle äga en kollektion av deras nya fina utgåva AHA. Visst, böckerna är i riktigt fin kvalitet - tjocka, tunga med bra papper. Mycket bilder och logiskt uppbyggnad. Det måste ha varit det jag föll för, eller var det kanske grabbarnas hypnotiserande leenden? Oavsett så skrev jag på på en prenumeration på fem år, då varje bok kostar 800kr ungefär. Nice deal Johan, riktigt bra! Fyra lax, inte helt åt helvete, men åtminstone i form av några klossar som tar plats i din bokhylla, och som du förmodligen aldrig kommer ha något nöje av. Nog vet jag såhär i efterhand ett Playstation 3 hade suttit bättre.

Vilka är era största snedköp genom tiderna?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0