In the middle of the week..

Det är återigen mitt-i-veckan. Det är alltsom oftast ett blur av arbete, mysiga, ändock korta hemmakvällar, dessa tisdagar, onsdagar och torsdagar. Så har det sett ut även denna gång.

Igår var jag och Sandra ute och joggade i den småljumna vårkvällen. Vi var ute i ganska exakt 35 minuter, från första löpsteget till det sista. Mina ben kändes bra, bättre och bättre under turens gång. Har ju fortfarande haft ont sedan innan, men kanske främst efterinnebandycupen, en form av överbelastning enligt sjukgymnasten. Det bästa botemedlet mot det är dock att träna träna träna. Vänj benen vid att röra sig mycket, och det är precis vad jag planerar göra.

Ikväll var det tänkt att vi skulle träna igen, dock på ASK, men så blev inte fallet. Klockan tickade på, och vi var mätta och slitna, så vi bestämde att vi tittar tv istället, och ser detta som en liten klämdag i träningsschemat. Imorgon väntar ett tidigt simpass i vattenpalatset. Vi siktar på att simma mer eller mindre en hel timme - wonderful! Precis vad min kropp behöver!

Nu bäddar vi ner oss, jag och Sandra, kanske till Diagnos Okänd, eller något annat relativt intressant program.
Jag önskar dock avsluta kvällen med ett citat från kvällens Efterlyst. För er som inte såg programmet, handlade det bland annat om en organiserad liga som sprider gift i skogarna i Dalarna med målet att döda vargar. Tydligen planterar de förgiftade köttbullar och korvbitar i kadaver av älg och annat vilt, och polisen ser självklart allvarligt på företeelserna. Rikskrim som kopplats in kommenterar det hela enligt nedan:

"Ja, tänk på vilka följder detta kan ha, och vilka som kan få för sig att äta de förgiftade köttbitarna. Jakthundar. Sällskapshundar. Till och med dina barn!"

Jag vet inte hur ni resonerar kring det, men jag tror inte det är så vanligt att barn grötar runt i kadaver från älg och rådjur, och äter små köttbitar de hittar där i. Fast vem vet vad som händer i de allra djupaste skogarna i Dalarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0