Örebrofredag

Jag blev inbjuden att följa med till Örebro för att hälsa på i Nygrens lägenhet, där Schön för tillfället också bor, tills hans nya place är färdigrenoverat. Planen var förutom det, att gå ut och äta på stan, och sedan titta på bio.

Mat blev det på Jensen Bøfhus, där jag faktiskt inte ätit tidigare. För mig blev det en BBQ Burger med ost, precis som för Schön. Robin tog grillad kyckling, och nygren tog ribs. Alla var nöjda med sina val vill jag minnas.

Regnet öste över Örebro. Egentligen över hela Svealand tror jag.. det stod verkligen som spön i backen. Vi satt länge kvar vid bordet och hoppades att det skulle lugna ned sig, medan vi pratade om allt och inget. Tyvärr lyckades vi inte vänta länge nog, så vi blev tvungna att göra ett tappert rus över torget och upp mot bion.

Filmen vi valde var District 9, en alienfilm i dokumentärstil, som jag eventuellt recenserar senare om jag orkar. Jag måste säga att jag både gillade den, och ogillade den. Den var svårplacerad.

Överlag en mycket trevlig kväll med ett trevligt gäng, som gärna görs om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0