Arbets-EKG

Idag har jag genomgått ett arbets-EKG-test på Mälarhälsan i Arboga. Detta för att räddningstjänsten skall se om mitt hjärta beter sig som det skall under olika belastningsgrader. Det gick ut på att jag skulle cykla på en vanlig motionscykel, först i standardtempo, sedan i raskt tempo, sedan i snabbt tempo, och avsluta med spurttempo. Detta med små sensorer påklistrade på olika ställen på överkroppen. Alltsammans tog kanske 15 minuter.

Läkaren och sjukgymnasten som utförde testet tyckte min kondition såg bra ut, och mitt hjärta var det inget fel på. Det är ju alltid skönt att höra! Hade inte blivit så lycklig över en hjärtfelsdiagnos..

Nu lär jag få höra av räddningstjänsten igen efter helgen, med info om vad som händer härnäst. Spännande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0