Vad har du fått ut av ditt liv när allt tar slut?

Dagarna går
veckor blir till år
allt går så fort
allting sker så hastigt
vad har du fått ut av ditt liv
när allt tar slut?

Säg, är du klar
säg mej är du redo?
allt kan ta slut
innan ens du anar

Jerusalem - Dagarna Går


Jag inleder med en gammal vän till låttext. Den får mig alltid att fundera över livet, och dess innehåll. Hur spenderar jag min tid egentligen? Gör jag det bästa av den?

Det tar inte speciellt lång tid att besvara frågan den här gången - ja det gör jag! Jag har en fantastisk livskamrat och partner, jag har ett riktigt bra jobb som jag är stolt över, och jag somnar varje kväll med ett leende på läpparna, och vaknar varje morgon med hopp om en ny bra dag. Då tror jag att man kan kalla sig själv lycklig på riktigt. Materiella ting skänker ett visst nöje i nuet, och kan få dig att känna att du har det rika liv du förmodligen önskade som yngre. Det kan dock inte få dig att kalla dig genuint lycklig, för när du lägger dig under täcket på småtimmarna är det inte din nya luftvärmepump du helst av allt vill bli värmd av. Det är inte sällskapet av det senaste underhållningsspelet till din Playstation som egentligen underhåller dig, och det är inte storleken på ditt sparkonto som skänker dig tryggheten du söker.

Till syvende och sist är det människorna du har omkring dig, din hälsa och din övergripande levnadssituation som gör att du känner dig lycklig idag. Och jag kan utan att tvekan sätta en bock i protokollet på samtliga punkter.

Därför kallar jag mig lycklig!

Kommentarer
Postat av: Theresa

Kunde inte ha sagt det bättre, fint skrivet Johan!

2009-11-28 @ 11:54:45
Postat av: Pappa

Hej! Mycket moget, och modigt. Jag blir så glad. Du är den Bästa son jag har! :-) Älskar dig!

2009-11-28 @ 13:50:07
Postat av: AndreaB

Sv: Hahaha jaa. Skit fult! Fattar inte!

2009-12-12 @ 17:52:17
URL: http://andreaberndtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0