Oglamourös fredag

Så är det ju ibland, alla fredagar innehåller inte endast "fredagsmys", ordet som för övrigt verkar passat i allas munnar sedan reklamen börjat gå på tv. Idag har det varit jobb 07.50 - 17.45, åtminstone sett i arbetstid + restid. Spenderade dagen i Karlskoga med Andreas och Henrick, som visserligen gjort dagen lärorik och intressant, men kommer man hem vid 18 är kvällen nästan slut så här års, åtminstone utomhus. Hade hoppats att hinna ut lite i Sandras föräldrars båt med Totte, men det blev inte tillräckligt med tid över till det ikväll.

Jag åkte i stort sett direkt till gymmet efter jobbet, där jag lyckades avverka 3km på bandet på 13min35s, vilket är ganska bra med tanke på att det är tredje passet sedan mitt ofrivilliga uppehåll. Inget Theresa-tempo direkt, men det kommer. Feel heelhunted! :) Känns faktiskt som att benens shape är mer off än min konditions. Benhinnor och leder klagar mer efteråt än vad andningen och huvudet gör. Ska bli intressant att försöka få bättre kondition och löpform än någonsin nu, för det känns av någon anledning som att jag hellre lägger fokus på löpning och fettförbrännande aktiviteter nu, snarare än att lyfta vikter. Det gör jag såklart också, men det är en aning nedprioriterat nu mot tidigare.

Väl hemma från gymmet, vid 19.20 ungefär, kom Jill hem till oss. Hon hade tråkigt, så det blev till att sällskapa här. Vi tittade på Idol, och pratade lite. Hon mumsade i sig lite glass, innan hon åkte hem lagom till att Sandra kom hem från jobbet för knappa 1½h sedan.

Nu tänkte jag läsa ett femtiotal sidor i Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus. Har högt ställda förhoppningar på den boken.

Inte så taskig fredag ändå. Oglamourös, visst - men bra ändå.


Bulltjyven - ett gammalt foto på syster Jill




Kommentarer
Postat av: Theresa

Vilken söt lillasyster! =)

2009-10-10 @ 13:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0