Frisk igen - åtminstone enligt herr doktor

09.30 idag fick jag läkartid. Jag behövde veta om herr doktor tycker att jag skall sjukskriva mig ännu längre, eller om det är dags att jobba. Halsen är inte helt bra, och det är det som gjort att jag stannat hemma. Jag har inte känt mig förkyld enligt klassiska symptom; huvudvärk, trötthet, nästäppa/rinnsnuva utan det är i stort sett bara halsen som bråkar. I början var jag lite av allt tidigare, men vad gör man om man känner sig frisk med vaknar med hes röst och ömt svalg?

Läkaren lyssnade på mina lungor, tog ett blodprov och tittade i svalget. Inga problem så vitt han kunde se. Det var ändå goda nyheter! Han tycker att jag till och med kunde börja träna nu, efter att jag frågat det. Det är ju skönt! Tror dock inte det blir mer än kanske ett pass denna korta vecka. Jag ska nämligen iväg på weekend torsdag-söndag till sommarstugan med farsan! Fiske, det kanske ni anade, och mycket riktigt är det det som är helgens agenda. Inför vintern käkar gäddan upp sig så vi håller tummarna för bra hugg! Mer om fiskehelgen sen kanske.

Nu är det faktiskt läggdags. Jag och Sandra brukar sällan släcka innan 23, men ikväll blir det tidig natt. Vi var uppe lite väl länge igår, och det känns i huvudet nu.

Godnatt go'vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0