Företagscupen 2009

Företagscupen, en årlig tradition som vi sportintresserade kollegor ser fram emot hela vintern. Kampen om att bli KAK's (Kungsör-Arboga-Köping) bästa företagslag pågår under en lördag i högsta tempo, i Kungsörs sporthall. I år hade vi inte tillräckligt med Transcomare, så vi fick låna in tre grabbar från Köping (tror jag?).

Platschefen Jonas på Transcom, som betalar deltagaravgiften, hade sagt att vinner vi inte i år så blir det inga fler cuper. Lite av den anledningen, men främst kanske av den kämpaglöd man alltid har, ville vi mycket i årets upplaga extra mycket.

Summa summarum, vi kom till semifinal, där vi möte Terana AB, som hade det blivande proffset Fredrik "Zorro" Åhlberg med i truppen. En match som vi visste skulle bli tuff, men visade sig bli ännu tyngre. Åhlberg var helt unstoppable, och satte säkert 4-5 av lagets 6 kassar. Matchen slutade 6-2, efter 2-2 i halva, och vi visste vår plats. Vidare till final var Terana, mot ett taggat Hästens sängar, som slog ut Arboga (något) AB i den första semifinalen.

Jag hade en underbar lördag, trots att man inte riktigt hänger med de mest vältränade innebandygrabbarna på plan, men ändå! Jag är stolt att jag klarar att hantera klubban, även om jag inte är 13 längre.


Kommentarer
Postat av: Anonym

FAIL! Vadå 7 kassar när det blev 6-2 ? Mathfaillol

2009-04-04 @ 19:47:23
Postat av: Johan

Hahahah, oj, missclick

2009-04-05 @ 01:35:00
Postat av: OMS-Per

7-3 blev det.. Jag 2 Jonny 1..

Kunde du inte skriva lite mer om oss istället för motståndarna? :D:D

Nån feedback på att Perra var matchens lirare alla kategorier eller så? :D

Finns det fler foton?

2009-04-06 @ 13:40:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0