Thank God it's friday!

Av någon anledning uppskattar jag helgen mycket mer nu, när jag återgått till supporten. Kanske för att det tär mer på skallen att prata med kunder än vad det gör att coacha kollegor och klienter. Idag jobbade jag till 18.00, och hann ta del av det fina vädret trots att det redan var en bra bit in på kvällen när väl kom hem.

Eftersom Sandra fortfarande jobbade ett tag till tänkte jag att jag tar mig ut, får lite luft och rör på mig. Resultatet blev 5km i Vilsta, årets första runda där själv. Jag valde att inte köra stenhårt, då mina ben som jag sagt tidigare är i lite halvdåligt skick just nu. Efter 3-4km började det dock kännas riktigt bra, och jag kom in i vad man kallar andra andningen, och kunde öka tempot. Efter den obligatoriska rushen sista ~100 metrarna var det skönt att säcka ihop på dansbanan vid restaurangen och återhämta mig. Tiden, som för övrigt inte spelade någon roll detta premiärvarv, landade på 27 minuter. Minns jag rätt så sprang jag femman på 24min förra hösten, innan vintern knackade på. Det bör inte bli några problem att komma under det snart.



Kvällen avslutades med god mat från Billy Boy's, det var både jag och Sandra värda efter en både slitig och flitig vecka. Vi påbörjade även filmen Big Fish, men pausade då Sandra var trött och behövde sova. Kollar vidare någon annan kväll.

Hur såg er fredag ut?

Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag satt hemma och andades ut efter första veckan efter påsklovet. Naturgodis och talang satt som ett smäck! :)

2009-04-18 @ 11:06:30
URL: http://ameliekarinmaria.blogg.se/
Postat av: Björn

Grymt foto du lyckades få till.

2009-04-20 @ 19:46:46
URL: http://bjornwestergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0