Det underbara ruset av motivation

Träningslusten fyller kroppen igen, efter ett långt, för långt uppehåll. Jag kan inte förklara vad som gjorde att jag tappade lusten så tvärt förut, tidigt i våras. Planen var en deff ner till 82-84kg, men jag hann knappt börja innan all motivation försvann. Min jobbarkompis Jimmy, som jag fick mycket "träningspepp" av, insjuknade plötsligt, och kanske var den en av de utlösande faktorerna, tillsammans med mycket andra saker "going on".

Det viktiga är iallafall att jag har fått tillbaka lusten igen! Mycket tack vare att man väntat och längtat efter Kungsörs nya gym som jag recenserade i ett inlägg längre ner. Trots att det var blandade känslor efter premiärpasset har det tänt min träningslust, och det är guld värt. Trots att beach 2009 är relativt passé redan, eller det är den inte, men ni vet jag menar, så känner jag mig motiverad att lyckas. Nu kommer det dock bli en kombinerad satsning på både en aning viktnedgång, kondition och styrka/spänst. Min kropp måste vakna och bli fit helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0