Nytt fiskespö - bra så länge det varade

Igår köpte jag nytt fiskespö. Ett spö jag gått och klämt på ett tag, på Zoobutiken i Arboga. Eftersom måndag var min lediga dag, tog jag tillfället i akt. De hade prissatt spöt lägre än någon annan i Sverige, vilket gjorde att jag inte ville att det skulle bli sålt, utifall att nästa spö skulle bli dyrare. Jag behövde även en spötub till det fina och dyra spöt, så man inte råkar knäcka det i bildörren eller skuffluckan. Been there done that. Väl i kassan fick jag tuben gratis - nice!

Iallafall, när jag köpt spöt, tuben och lite annat krafs, ville jag såklart testsvinga det. Jag tog med mig spöt och resten av grejerna, och gjorde ett stopp vid Arbogaån. Där kastade jag lite, mest för att känna in spöt. Det kändes verkligen bra. Så styvt som jag hade hoppats och förväntat mig att det skulle vara.

Det kanske femtonde kastet blev något alldeles extra. Jag gjorde ett överhuvudskast, och mitt i rörelsen sa det "KNAK" och halva spötoppen flög ut i vattnet tillsammans med draget. Det var det spöt. En del ljudliga svordomar flög ut ur min mun, i den annars mycket tysta småbåtshamnen. Hem åkte jag, efter ett stopp på OKQ8 där isglass till Sandras svullna hals inhandlades.



Idag pratade jag med tillverkaren, först via mail, sedan via telefon. Jag kommer att få en ny spötopp skickad till mig via post. Denna är förstärkt med en extra ring, samt lite annan förbättring som skall göra det hållbarare. Det kommer även göra toppen lite styvare, vilket jag inte ser som negativt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0