Grillkväll hos mamma och Janne

Igår åkte vi till mamma & co. för att grilla lite. Jag och Sandra köpte med lite extra kött att grilla, eftersom vi inte var planerade från början. Vi valde kycklingspett "Teriyaki & Lime" som vi testat en gång tidigare, mycket bra. Vi köpte även med oss en Snickerstårta till efterrätt.

Mamma hade någon form av stek plus korv, och bakpotatis med diverse röror att bjuda på. Allt som allt blev det en finfin grillmiddag. Efter maten fick jag den briljanta idén att jag skulle lära familjen Texas Hold'em, något som de bara testat en gång tidigare för ett par år sedan. Den gången spelade vi inte länge nog för att det skulle fastna riktigt, så nu tänkte jag att det var dags. Eftersom alla druckit några öl, var inte inlärningsförmågan på topp ikväll heller. Vi spelade dock en och en halv runda som gick bra, och jag tycker allt att de lärde sig bra. Ska bli roligt att spela igen snart, fast kanske utan öl.

Innan jag och Sandra åkte hem stannade vi en snabbis i lägenheten och rekade lite, och mätte några saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0