Ensamtorsdag får mästerkocken att bekänna färg

Ikväll har jag varit helt ensam. Inte så vanligt på en torsdag faktiskt, med tanke på att Sandra inte jobbat så mycket kväll. Nu gör hon dock det mer eller mindre hela tiden. Hon kommer hem efter mig varje dag, förutom någon enstaka dag då hon slutar tidigt. Det ställer ju lite mer krav på mig, då hon i vanliga fall, med sina tidigare jobb, haft tid att preparera kvällsmat och ditt och datt i hemmet. Nu blir det jag som får agera master chef, något jag inte är alldeles för van vid. Dålig på att laga mat är jag dock inte, måste sägas, men jag är inte speciellt erfaren. Ska bli roligt att träna och bli bättre. Ikväll kommer inte Sandra förrän 21.50 ungefär, vilket gör att hon bara tar någon macka, men annars hade jag nog fått servera henne något ur min tunna, ack stolta repertoar. Frågan är bara vad.

Har ni några tips på maträtter, som håller i ur och skur, och som passar någon som inte skulle klara kvalet till Kock-SM 2010? Skriv ner det i en kommentar, så får du en puss.

Kommentarer
Postat av: Charlie

Just därför jag känner att jag är riktigt sugen på en bostadsrätt. Jag vill ju härja lite fritt så man får snyggt och kanske samtidigt kan göra någon krona på det, eller åtminstone få tillbaks lite av renoveringskostnaderna.



du en annan grej, skulle du kunna hjälpa mig att snygga upp min blogg lite? jag är ju ungefär lika kunnig i det området som en efterbliven fyraåring :P

2009-09-10 @ 23:21:36
URL: http://charlieee.blogg.se/
Postat av: Charlie

Visst kan jag göra det, jag knåpar ihop något och skickar till dig :)

2009-09-11 @ 17:07:40
URL: http://charlieee.blogg.se/
Postat av: Charlie

Vad har du för mail? så skickar jag lite bilder och lite andra önskemål

2009-09-11 @ 17:12:33
URL: http://charlieee.blogg.se/
Postat av: Dad

Fråga bara, har et och annat recept. Annars gäller bara några grundregler för en lyckad middag.

1. Man ska veta hur god mat smakar.

2. Bra råvaror.

3. En engagerad och helhjärtad insats.

4. Mod

5. Kärlek



2009-09-12 @ 23:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0